Hurricane , Goal and more - Reisverslag uit Lawrenceville, Verenigde Staten van Eefje Kok - WaarBenJij.nu Hurricane , Goal and more - Reisverslag uit Lawrenceville, Verenigde Staten van Eefje Kok - WaarBenJij.nu

Hurricane , Goal and more

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

01 September 2011 | Verenigde Staten, Lawrenceville

Hey!

Na onze eerste win van bijna twee weken geleden is het hockeyen natuurlijk gewoon doorgegaan. Afgelopen vrijdag zijn we vertrokken naar Colgate om daar twee wedstrijden te spelen, op zaterdag en zondag, tegen Ballstate en Colgate. Het was een busreis van 4,5 uur, maar doordat we films konden kijken en een luxe bus hadden, ging de reis toch best snel. Iedereen was wel zenuwachtig, aangezien het de eerste officiële wedstrijden zouden zijn en het was nog onbekend of wel wel konden spelen door hurricane Irene. Even voor de duidelijkheid, ;) mijn campus is in de staat New Jersey en in 5 staten in Amerika was de noodtoestand uitgeroepen waaronder in New York en New Jersey. In dat weekend waren wij in New York.
Op zaterdag hebben wij gewoon onze wedstrijd kunnen spelen tegen Ballstate. Deze hebben we met 9-3 gewonnen en ik heb mijn eerste goal gemaakt! Het was wel grappig, want een van onze seniors Megan kwam voor de wedstrijd naar mij toe en vroeg hoeveel goals ik zou gaan scoren. Ik zei tegen haar dat ik in ieder geval maar met 1 zou gaan beginnen en dat we dan wel zouden zien of het er meer worden.. Haar antwoord was dat ik nu wel MOEST scoren, want anders zou ze niet meer met me praten ;) Na zo'n 15 minuten spelen scoorde ik dan eindelijk en ik zag dat Megan op de bank zat. Dus ik wees naar haar met de betekenis; kijk, ik heb gescoord, dus we kunnen praten! Na de wedstrijd kwam ik er alleen achter dat ze het op de bank anders hadden opgevat, volgens hun was dat het schattigste moment van de wedstrijd, want ik wees naar mijn roomie Rachel die er ook naast stond... Maar goed, ik was was natuurlijk een beetje verbaasd en legde het uit, dus nu is de afspraak dat ik de volgende keer nog een keer wijs en dan wel naar Rachel. Dus we zullen zien wat er komende vrijdag gebeurd...
Even om verder te gaan over ons weekendje in New York. Zaterdagavond zijn we met heel het team uiteten geweest bij de italiaan, dat was erg gezellig en de coaches waren ook blij na de overwinning. Zondag hadden we de tweede wedstrijd, maar toen we op stonden was te zien dat de orkaan ons ook had getroffen. Gelukkig niet zo heftig als in New Jersey, het was vooral heel hard aan het regenen en waaien. Vervolgens startte een lange dag van afwachten of we konden spelen. De wedstrijd was eerst van 12 uur naar 3 uur verplaatst, maar om 1 uur kwamen ze erachter dat het echt niet beter werd en moesten we onze spullen inpakken en konden we naar huis. We hadden al wel enige verhalen over de campus gehoord, dat de stroom was uitgevallen etc. Maar Rachel en ik waren vooral zenuwachtig doordat we ons raam waren vergeten dicht te doen (erg slim.....) en haar laptop lag op haar bureau naast het raam.
Uiteindelijk bleek het allemaal mee te vallen. We hadden weer stroom, er lagen hier en daar wat bomen op de weg en onze kamer was nog heel, zelfs de laptop! Ik kwam erachter dat de luxaflex aan mijn kant nog dicht was, en dat is denk ik mijn redding geweest!

Op maandag was onze vrije dag, alleen doordat de zondag was weggevallen moesten we opeens toch trainen. Daar was niet iedereen even blij mee, maar het was minder zwaar dan verwacht.

Oh nog even iets leuks, we hebben laatst lootjes getrokken voor onze Secret Psyche. Je hebt dan een teamgenootje, ik heb Stacey, ook een freshman, en voor iedere wedstrijd moet je een a4 vel maken met een kreet waardoor je SS wordt wakker geschut en klaargestoomd voor de game. Daarnaast geef je dan ook nog iets wat diegene leuk vindt, zoals snoep of een grappig klein kadootje. Voor de wedstrijd tegen Ballstate kreeg ik een zachte tennisbal en snoep. Voor komend weekend staat een wedstrijd tegen Lasalle en App state gepland. Daarvoor heb ik gisteren alles al klaar gemaakt. Vrijdag spelen we thuis tegen Lasalle en zaterdag vertrekken we richting James Madison U want daar spelen we op zondag de wedstrijd tegen App State. Ik hoop dat we winnen, de coaches zijn al wat meer tevreden en als we goed spelen, zullen de trainingen ook niet opeens super zwaar zijn! Dus daar gaan we natuurlijk voor 200 % voor!

Tenslotte, eergisteren hadden we onze team activity 's avonds. We gingen minigolfen en dat was echt geniaal. Ik zat met 3 andere in een team en we moesten en zouden gaan winnen. Uiteindelijk hebben we ook gewonnen en bij de laatste hole hadden we er met een team nog een spelletje van gemaakt. Iedereen moest een keer schieten en proberen om een hole in 1 te doen. Telkens als iemand aan te beurt was dan zei onze Coach iets van; als je het haalt, hebben we morgen geen 1 mile run. Dat was hetgeen dat we bij mij zei en ze verwachtte natuurlijk dat niemand het zou halen. Maaaar, ik kreeg het toch voor elkaar en we hebben ons echt kapot gelachen, want daardoor hoefden we dus geen 1 mile run meer te doen! Dat kwam uiteindelijk ook super goed uit, want het was echt verschrikkelijk warm gisteren! Oooh, en ons team heeft uiteindelijk toch nog gewonnen, dus ik ging helemaal happy naar huis met starbursts (snoepjes) en een free ticket voor de volgende keer haha!

Tot snel!

Liefs,
Eefje


De onderstaande link is voor het verslag van de wedstrijd tegen Ballstate: http://www.gobroncs.com/ViewArticle.dbml?DB_OEM_ID=20200&ATCLID=205251277

  • 01 September 2011 - 15:38

    Saskia:

    woooooo JMU is vlakbij waar ik zat! Een vriendinnetje van mij zit daar nu op school! Maareh, goed bezig met die hole in one ennnnnn natuurlijk je eerste goaltje! Way to go!

  • 01 September 2011 - 16:00

    Lieke:

    WOW! super je eerste goal! gaat de goede kant op! en een hole in one is natuurlijk altijd mooi! have fun!!

  • 01 September 2011 - 16:21

    Suus:

    Wow, toch best heftig dat je zo dicht van die orkaan zat!
    Mara gelukkig niet aan de hand :)

    Zet em op, 1 goal is eigenlijk wat weinig voor jou doen hea ;) :P:P

    xxx

  • 01 September 2011 - 16:24

    Leonie:

    Haha scattie, lief verslag!! Ben zo trots op je dat je dit allemaal in je uppie doet!! Muskus!!

  • 02 September 2011 - 19:12

    Lisa:

    HAha! Geluksvogel! Heel veel succes met de wedstrijden straks en zondag!!

    Liefs,
    Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefje

Hockeyen is mijn echte passie en er is niks mooiers dan in het mooiste land van de wereld hockeyen en studeren! Ik wil nieuwe mensen leren kennen, vloeiend Engels leren spreken,lekker genieten van de Amerikaanse cultuur! Een prachtig jaar in m'n eentje met nieuwe herinneringen die niemand me ooit af kan pakken!

Actief sinds 06 Feb. 2011
Verslag gelezen: 7830
Totaal aantal bezoekers 15882

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 01 Juni 2012

Eefje in de VS

Landen bezocht: